Wednesday, April 29, 2009

PekNga???

"hah??apa tu??"
tu lah respon aku time interview pg tadi..alahai..aku pnah dengar la..
tp x tau la apa dia..y aku tau,sejenis makanan~huhu
sorang intvwer tu pakai baju merah n sorg lg biru..baju batik la,hari ni Khamis.Aku pon pakai baju batik~ nak sokong industri..hehe

red : ish2..x kan x pnah dgr??
blue : hahahakkkakaka~( tgh tekan perut)
red : eh~ mcm mna ni?kek tau buat..(nada nk kenakan aku)
maleya: alamak!! lempeng ka tuan??

Cuak la aku..x kan x cuak??ada ka intbvew org tnya nk masak??bkn nak msuk kelas masak@ intview calon menantu!!!..ini intvew TESL la encik...aku pon start pikir,aku slap panel ka??ahakz..aku pon mula la merapu~ citer camner nak bwt PekNga..sambil tersengih-sengih..alamak!! aku dh ckp td..tanya la resipi lain y aku tau..dia x nak!! dia nak PekNga jugak..alahai..tp aku terlupa nak masukkan kelapa parut dlm list ingredients tu..!!

blue:klu camtu,org x pggil peKnga..jd "PEKNGOOOOWWWWWWW"(trus gelak menggila)

aku pon turut sm gelak la......hahaha

PINK KALER

blue:what is your favourite colour?
maleya: PINK !! dgn nada gumbira..
red: why?
maleya: nice n gurlish...(panel tu gelak lg,x henti2)
blue:why u dont wear pink today?
maleya:I only got batik blue in colour.No pink ..
red:U said,pink nice rite?How about RED,I'm wearing RED batik..
maleya: I think anger ...( perlahan ja suara aku)
blue:hahahahaha..........

SEPOHON KAYU

blue: cpt nyanyi..english song y ada moral values...no love song ok..
red: (menongkat dagu,cari idea lg la nak kenakan aku)
maleya : x bapa nak igt lirik la ..
blue: twinkle-twinkle little star pon boleh la..(dia mula nyanyi sket2)
red: nasyid song plz..
maleya: adoiiii (dlm hati ja)

silap la aku..pg ckp aku nak jd cikgu y kreatif,sing english song..adooiii

blue: susah sgt nak nyanyi ,translate lagu SEPOHON KAYU..boleh ka x??
red:sambil bernasyid !! ( nada bersungguh) x kisah la translate mcm mn pon...
maleya: aku pon....
A tree with a lot of leaves
Many flowers n fruits
eventhough live 1000 of years
if not perform prayer...useless
bla bla bla...

adoi..mcm2..dan aku x sedar y aku dah amek masa 1 jam...interview ni dijlnkan dlm dwibahasa.
Mula2 B.melayu,panel ckp x mau soal English..coz dia tau stdn prepared,dia nak tanya yg x prepare ja..!! boleh ka camtu??hehe..pastu diorang tukar plan...when they ask in english,answer in english.
Bila aku melangkah keluar dari bilik tu..aku diterpa oleh 2 org lg candidate(fatin n isma')

fatin:weyh..ank bwt apa 1 jam kt dlm tu?? (muka cuak coz dia x bwt lg)

isma':tau x amalia amek masa 1 jam?
maleya: Hah??? patot x rasa macam interview !!

hahaha~km sumer gelak..almaklumla..3 org ja candidate ntok panel tu! 3 lg x dtg pon..
so,x da org tengok...
hahaha..mcm mana pon interview ni best..n kekal dlm ingatan aku..
n aku sure aku x dpt jd "teacher Amalia" .Aku memang x layak nak jadi pendidik.Asyik gelak ja sepanjang sesi tu.Takkan nanti masuk kelas nak gelak jugak??Teruskan mimpi aku nak jadi "Dr.Amalia"...insyaAllah..tolong doakan saya ya!!!!


so~ aku dah tau la result ntok interview hari ni !!

4 comments:

khyril said...

ohoyyyyyy!
dah bley ka??

amalia said...

dah bole la nih...haha

tenkiu!!

Yon Yusuff said...

bes gila lagu sepohon kayu hg translate..
aku nyanyi kat anak menakan aku ah nnt.

amalia said...

cis~ aku malu btoi
sepohon kayu mcm bdak djah 2 translate..
x da ciri2 cikgu
hahaha